Translating paragraph from english to italian?

I have a test for my Italian class but i m not sure how to translate it. It is pretty easy but im just not to sure about the little things. thanx in advance

PLEASE DONT JUST GO TO GOOGLE TRANSLATE AND COPY AND PASTE

Paragraph:

I like Pizza and Spaghetti. I like them because they are tasty. Spaghetti with tomato sauce is my favorite. I like different kinds of pizza, but my favorite is pizza with pepperoni. I don’t like cooked vegetables. I especially hate spinach and broccoli. I do not like them but I eat them because they are healthy.

2 Answers

Relevance
  • Favorite Answer

    Helping you out :)

    "Mi piacciono la pizza e gli spaghetti. Mi piacciono perchè sono saporiti. I miei preferiti sono gli spaghetti al pomodoro. Mi piacciono diversi tipi di pizza, ma la mia preferita è con il salame piccante. Non mi piacciono le verdure cotte. In particolare, odio gli spinaci e i broccoli. Non mi piacciono, però li mangio perchè sono salutari."

    This is a good translation, but kinda seems a bit 'cold' and unnatural. Here's a better, warmer one:

    "Mi piacciono la pizza e gli spaghetti perchè sono saporiti; i miei spaghetti preferiti sono quelli al pomodoro. Mi piacciono diversi tipi di pizza, ma la mia preferita è quella con il salame piccante.

    Non mi piacciono le verdure cotte, in particolare gli spinaci e i broccoli; tuttavia, li mangio perchè sono salutari."

    Remember to use long sentences, with lots of commas instead of full stops. Here in Italy we talk and write this way! :P

    Source(s): Native speaker :) Cheers from Italy!
  • Erika
    Lv 4
    4 years ago

    Mi piacciono l. a. pizza e gli spaghetti. Mi piacciono perché sono gustosi (or 'saporiti'). Gli spaghetti con il sugo di pomodoro sono i miei preferiti. Mi piacciono diversi tipi di pizza, ma l. a. mia preferita è l. a. pizza con i peperoni. Non mi piacciono le verdure cotte. Odio particolarmente gli spinaci e i broccoli. Non mi piacciono ma li mangio perché sono salutari. Bye.. :)

Still have questions? Get your answers by asking now.